محدودیت های پرینتر سه بعدی

محدودیت های پرینتر سه بعدی

محدودیت های پرینتر سه بعدی

 **********حتما قبل از خرید پرینتر سه بعدی این ویدیو را تماشا کنید تا بهترین پرینتر سه بعدی را انتخاب کنید و دچار اشتباه نشوید .

 

جهت خرید پرینتر سه بعدی و کیت پرینتر سه بعدی کلیک کنید

تلگرام
در قسمت سرچ تلگرام خود fargolcnc  راتایپ کنید و وارد کانال ما شوید تا از بهترین اطلاعات در ضمینه پرینتر سه بعدی و سی ان سی بهره مند شوید

 

بعضی از مدل های پرینتر سه بعدی کارتریجی هستند یعنی فقط با مواد اولیه خودشان کار می کنند و مواد اولیه دیگر را قبول نمی کنند. بعضی از مدل ها در اکسترودر خاص هستند و با خرابی اکسترودر باید کل اکسترودر با هزینه بالا تعویض شود. محدودیت در خاص بودن قطعات دیگر مثل مدارها و بوردهای الکترونیکی و … را نیز به این لیست اضافه کنید

کارتریج اختصاصی

بعضی مدل های پرینتر سه بعدی کارتریجی هستند. یعنی فقط با مواد اولیه خودشان کار می کنند! مواد اولیه ای که هم قیمت تقریبا ۴ برابری نسبت به سایر فیلامنت ها چاپگرهای سه بعدی داشته و هم تهیه آنها در کشور ما به دلیل محدودیت های ویژه مشکل است! از برندهای با این محدودیت و موجود در ایران می توان به پرینترهای سه بعدی Da vinci و Cubify اشاره کرد.

اکسترودر خاص

بعضی از مدل های پرینتر سه بعدی مثل مدل های جدید Makerbot و Cubify از اکسترودرهای خاص و اختصاصی خود استفاده می کنند و در صورت خرابی اکسترودر کاربر مجبور است کل اکسترودر را با قیمت بالایی تعویض کند! تهیه اکسترودر این مدل ها نیز با توجه شرایط ویژه کشورمان بسیار سخت است. شایان ذکر است که آسیب پذیر ترین قسمت پرینترهای سه بعدی اکسترودر و نازل آنها است که خرابی در آن امری طبیعی و اجتناب پذیر است!

قطعات مصرفی اختصاصی

قطعات مصرفی اکثر پرینترهای سه بعدی خارجی خاص بوده و تهیه آنها در بازار ایران مشکل و دربعضی موارد غیر ممکن است! قطعاتی مثل ترمیستورها ، سنسورها ، صفحه ی داغ و … این امر باعث می شود تا در صورت از کار افتادن قطعه ی خاصی از چاپگر سه بعدی کاربر مجیور به تامین آن قطعه از طریق خارج از کشور شده و بعضا تهیه آن قطعه هفته ها یا ماه ها به طول بیانجامد!

محدودیت های پرینتر سه بعدی

محدودیت های پرینتر سه بعدی

 

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo