اطلاعت تکمیلی در مورد سی ان سی

سی ان سی

اطلاعت تکمیلی در مورد سی ان سی

اطلاعت تکمیلی در مورد سی ان سی

 

اطلاعت تکمیلی در مورد سی ان سی : به‌طور کلی هر دستگاهی که حرکت در آن توسط رایانه کنترل می شود را می توان سی ان سی (cnc) نامید. CNC کوتاه شده عبارت Computer Numerical Control و به معنای کنترل عددی توسط کامپیوتر است.

در حقیقت دستگاه های سی ان سی همان ماشین های دستی ساده هستند که به یک بخش کنترل گر مجهز شده‌اند. این بخش کنترل گر یا کنترلر بخش اصلی دستگاه CNC محسوب می شود.
پرینترها، بلوری، DVD رام ها و… معمولی‌ترین سی ان سی هایی هستند که هر روز با آن ها سر و کار داریم؛ بنابراین سی ان سی یک دستگاه خاص نیست یک واژه عمومی هست که می تواند به گستره بزرگی از ماشین ها نسبت داده شود.

سی ان سی چیست :

اگر هنوز نمی دانید دستگاه سی ان سی رومیزی چیست ادامه این توضیحات پاسخ مناسبی به سوالات شما خواهد بود. این دستگاه در واقع یک فرز صنعتی است که با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری کنترل و هدایت می شود. این نرم افزارها دخالت انسان در برش و شکل دادن چوب را به حداقل می رساند. با استفاده از این دستگاه فرد می تواند تمام طرح های فرز کاری و ماشین کاری چوب را با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی مناسب آماده کند و باقی کارها را به عهده دستگاه سی ان سی بگذارد.

دستگاه سی ان سی رومیزی در تولید قطعات ظریف و  کوچک و همین طور قطعاتی که در ساخت آن نیاز به دقت و اندازه گیری های بسیار بالایی وجود دارد انسان ممکن است خطا کند اما این دستگاه با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری با کمترین خطای ممکن آن قطعات را به خوبی خواهد ساخت. دستگاه CNC انواع متفاوت دارد که در این مطلب قصد داریم توضیحاتی در خصوص دستگاه سی ان سی چوب را با هم مرور کنیم.

اطلاعت تکمیلی در مورد سی ان سی

اطلاعت تکمیلی در مورد سی ان سی

ارسال دیدگاه

enemad-logo