حداکثر ابعاد پرینتر سه بعدی چقدر است ؟

حداکثر ابعاد پرینتر سه بعدی چقدر است ؟

ابعاد پرینتر سه بعدی

حداکثر ابعاد پرینت چقدر است :

حداکثر ابعاد قابل پرینت به اندازه صفحه ساخت و ارتفاع پرینتر سه بعدی وابسته است
و در صورتی که مدل بزرگتر از صفحه ساخت دستگاه باشد مدل به صورت چند تکه پرینت شده
و سپس قطعات بصورت پازل به همدیگر متصل می شوند. هر چند که پرینترهای سایز بزرگ
و به صورت سفارشی نیز وجود دارد که می تواند مدلهای بزرگ را بصورت تکه پرینت نمود.
جهت سفارش و استعلام قیمت پرینتر های سایز بزرگ لطفا با شماره تلفن : ۰۹۱۴۸۰۰۱۰۵۱ تماس بگیرید

 

در قسمت سرچ تلگرام خود fargolcnc را تایپ کنید

 

تاریخچهٔ پرینت سه‌ بعدی

اولین تکنولوژی پرینت سه‌بعدی در سال ۱۹۸۰ میلادی مشاهده شد. دکتر کودامای ژاپنی اولین بار این تکنولوژی را به نام خود ثبت کرد.  در آن زمان‌ این تکنولوژی نمونه‌سازی سریع خوانده می‌شد، ای نام‌گذاری به این دلیل بود که این فناوری در واقع برای ساخت سریع و کم‌هزینهٔ نمونهٔ اولیه برای یک تولید انبوه طراحی شده بود.

سپس چالرز هل در سال ۱۹۸۶ میلادی دستگاه استریولیتوگرافی را به نام خود ثبت کرد. البته هل در دستگاه خود را در سال ۱۹۸۳ اختراع کرده بود و در این مدت به در حال تأسیس شرکت ۳D Systems[۲] بود که در آن زمان به نام RP Systems شناخته می‌شد که هم‌اکنون نیز یکی از بزرگترین فعالان حوزهٔ پرینت‌ سه‌بعدی است. در آنجا بود که اولین نمونه این دستگاه را با نام SLA-1 ساخت و در سال ۱۹۸۷ میلادی آن را معرفی کرد و در سال ۱۹۸۸ به اولین تست موفق دست پیدا کرد.

در همان زمان‌ها کارل دکارد که در دانشگاه تگزاس مشغول بود در سال ۱۹۸۷ فرآیند نمونه‌سازی سریع با پخت لیزری قابل انتخاب را با نام خود پر کرد. این ثبت اختراع در سال ۱۹۸۹ میلادی صادر شد و بعد از آن مجوزش به DTM Inc.  داده شد که بعدها توسط ۳D Systems خریداری شد.

در همان سال ۱۹۸۹ میلادی اسکات کرامپ، یکی از مؤسسان Stratasys Inc[۳]. ثبت اختراع دستگاه مدلسازی لایه‌های مذاب را اعلام کرد و آن را به کمپانی اختصاص داد. البته این فناوری هم‌اکنون به صورت مدل متن‌باز RepRap[۴] بسیار فعال است.

مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره بخشی از مهمترین فعالیت‌ها در حوزهٔ پرینت سه‌بعدی بود که هم‌اکنون این فناوری را به مکانی که هست رسانده‌ است. به غیر از موارد بالا اتفاقاتی دیگری نیز در این حوزه رخ داده است مثل ساخت اولین پرینتر رومیزی، اولین پرینتر ارزان قیمت و … .

 

 

 

حداکثر ابعاد پرینتر سه بعدی چقدر است ؟  حداکثر ابعاد پرینتر سه بعدی چقدر است ؟

ارسال دیدگاه

enemad-logo