راه اندازی موتور dc با آردینو

راه اندازی موتور dc با آردینو

راه اندازی موتور dc با آردینو

راه اندازی موتور dc با آردینو

راه اندازی موتور dc با آردینو

 

درباره این پروژه

آیا شما نیاز می خواهید قطعه الکترونیکی جریان بالای را با آردینیو راه اندازی کنید ؟ آیا شما نیاز به کنترل چیزی از یک حسگر که فقط خروجی زیادی را نمی دهد نیاز دارید؟

BJT vs. (MOS) FET: اینها انواع مختلفی از ترانزیستورها هستند. من با ترانزیستور اتصال دو قطبی (BJT) کار می کنم. ترانزیستورهای میدان مغناطیسی (FETs) معمولا با یک بخاری داخلی ساخته می شوند. هر کدام از سه پین ​​دارند، اما BJT ها از واژه “collector، base، and emitter” برای آنها استفاده می کنند، در حالی که FET ها آنها را “منبع، دروازه و تخلیه” می نامند.

Collector: همانند پایه مثبت LED، این جایی است که جریان برق جریان دارد.

Base: این پین “ماشه” ناشی از کنترلر، سنسور یا هر چیز دیگری است.

Emitter: مانند پایه منفی LED شما، این قسمت به زمین یا همان منفی می باشد.

حتی ترانزیستورهایی از انواع مشابه ممکن است این پاها را به ترتیب متفاوت قرار دهند، بنابراین قسمت شما را چک کنید! یک راه آسان این است که جستجوی تصویر Google [“part number] pinout” را جستجو کنید.


NPN در مقابل PNP: ترانزیستورهای NPN به طور معمول “خاموش” (قطع شده)، مگر اینکه شما در حال استفاده از قدرت به پین ​​پایه. ترانزیستورهای PNP به طور معمول “در” (اجازه جریان فعلی)، مگر اینکه سیگنال شما بالا باشد.

    ترانزیستور در مقابل رله: اگر شما چیزی را تغییر دهید که واقعا قدرت و جریان بالای دارد، به جای آن از یک رله استفاده کنید. آنها کمی کندتر هستند، زیرا از یک آهنربا استفاده می کنند تا سوئیچ فلزی فیزیکی را درون یک جعبه کوچک قرار دهند. اما این نیز باعث می شود آنها کمی امن تر، به دلیل انزوای فیزیکی بین منجر شود. و آنها صدای کمی “کلیک” را دارند


راه اندازی


من برای این مثال از یک موتور DC استفاده می کنم،  موتورهای DC در روبات های چرخ دار و وسایل نقلیه R / C رایج هستند. آنها دو پایانه دارند و یکی به قدرت متصل می شود، دیگری به زمین است. بر اساس این که سیم را قرار دهید، موتور به عقب یا عقربه های ساعت چرخش می دهد.

سعی کنید یک سیم را به طور مستقیم به پین ​​۱۳ وصل کنید و یکی به طور مستقیم به زمین، موتورهای کوچک هپتیک ( موتورهای ارتعاشات تلفن همراه) کاملا با ولتاژ ها پایین بر روی منبع تغذیه کوچک عمل می کنند. اما آن را به استانداردهای کوچک ربات برسانید،

در حال حاضر، آردوینو خود را جدا کنید و مدار را مجددا در مقیاس قرار دهید: یکی از سیم های موتور را به پین ۵V بر روی Arduino خود وصل کنید، اگر یکی باشد؛ در غیر اینصورت، باتری خارجی را با بیت بعدی پر کنید. حالا ترانزیستور را وصل کنید:

پایه پایه (پایه) پایه دیجیتال ۱۳

گرداننده به سیم دیگر موتور

ناوبر به پین زمین

راه اندازی موتور dc با آردینو

 موتور کوچک شما باید مانند دیوانه باشد، سپس خاموش و دوباره روشن، همانطور که انتظار می رود کار کند . اطمینان حاصل کنید که موتور شما آماده است تا این مقدار ولتاژ را اداره کند، و اگر بوی هر چیزی غیر عادی باشد، سریع آن را جدا کنید.

ما می توانیم به طور مستقیم از دیجیتال را به کار گیریم یا از کنترل ۵V از Arduino استفاده کنیم. گام بعدی اضافه کردن یک منبع خارجی است – برای مثال، در صورتی که می خواهید یک نور را کنترل کنید که ۹ ولت یا ۱۲ ولت باشد.

مهمترین نکته این است که شما هر دو زمینه را به هم متصل می کنید: یکی از منبع قدرت و یکی برای سیگنال کنترل، برای تشکیل یک “زمین مشترک” . این اجازه می دهد تا سیگنال های قدرت و داده ها از یک مدار مشابه جریان یابد.

سیم “زمینی” انتخابی موتور شما هنوز به جمع کننده گره خورده است. پین کنترل دیجیتال شما هنوز به پایه وصل است. و GND هنوز به فرستنده متصل است. اما در این زمان، سیم “قدرت” موتور، از ترمینال مثبت منبع ۹V شما بدست می آید و ترمینال منفی باتری نیز به GND متصل است.

راه اندازی موتور dc با آردینو

این مدار همچنین می تواند مورد استفاده برای تقویت مقدار قدرت برای کنترل سروو سنگین و یا با نوار NeoPixel که می خواهید بر روی منبع قدرت خود را اجرا، و یا هر چیز دیگری مشابه!

کد های اردینو

 

/*
  Blink
  Turns on an LED on for one second, then off for one second, repeatedly.

  Most Arduinos have an on-board LED you can control. On the Uno and
  Leonardo, it is attached to digital pin 13. If you're unsure what
  pin the on-board LED is connected to on your Arduino model, check
  the documentation at http://www.arduino.cc

  This example code is in the public domain.

  modified 8 May 2014
  by Scott Fitzgerald
 */


// the setup function runs once when you press reset or power the board
void setup() {
  // initialize digital pin 13 as an output.
  pinMode(۱۳, OUTPUT);
}

// the loop function runs over and over again forever
void loop() {
  digitalWrite(۱۳, HIGH);   // turn the LED on (HIGH is the voltage level)
  delay(۱۰۰۰);              // wait for a second
  digitalWrite(۱۳, LOW);    // turn the LED off by making the voltage LOW
  delay(۱۰۰۰);              // wait for a second
}

راه اندازی موتور dc با آردینو

راه اندازی موتور dc با آردینو

کیت پرینتر سه بعدی

سی ان سی رو میزی

پرینتر سه بعدی

 

ارسال دیدگاه

enemad-logo