با پرینتر سه بعدی سنجاق سینه بسازید

با پرینتر سه بعدی سنجاق سینه بسازید

با پرینتر سه بعدی سنجاق سینه بسازید

با پرینتر سه بعدی سنجاق سینه بسازید و گل های واقعی را به سینه تان بزنید…!

 

از همین ابتدا بگوییم که این سنجاق سینه با همه آنهایی که تا به حال دیده اید، فرق دارد. با این سنجاق می توانید گل و گیاه مینیاتوری را به لباس تان بزنید!  داخلش را با گیاه پر می کنیم و سپس آن را به سینه می زنیم. اگر دوست دارید متفاوت ترین سنجاق سینه را داشته باشید، با این آموزش همراه ما باشید.

 

پایه این سنجاق سینه با پرینتر سه بعدی و فیلامنت PLA اکلیکی ساخته می شود. ما مدل سه بعدی پایه را در اختیارتان قرار می دهیم تا ساخت سنجاق برایتان ساده تر بشود. اگر دوست دارید این سنجاق سینه را بسازید اما به پرینتر سه بعدی دسترسی ندارید، می توانید همین ایده را با مواد و ابزار دیگر پیاده کنید.

مرحله اول: لوازم مورد نیاز

 

  • پرینتر سه بعدی
  • نرم افزار OnShape یا هر نرم افزار مدلسازی سه بعدی دیگر
  • فیلامنت PLA
  • چسب E6000 – این چسب یکی از بهترین گزینه های برای چسباندن انواع مواد به فیلامنت PLA است.
  • سنجاق قفلی
  • گیاه معطر یا گل مینیاتوری

مرحله دوم: مدل سه بعدی پایه را طراحی کنید

 

اگر نمی خواهید خودتان مدل پایه را بسازید، فایل STL آماده پرینت را از لینک زیر دانلود کنید . در غیر این صورت ابعاد پشتی سنجاق قفلی را اندازه بگیرید و مدل پایه را با نرم افزار OnShape بسازید:

  1. سه مستطیل با ابعاد ۹ در ۵ میلیمتر روی سطح XY بکشید.
  2. مستطیل های کناری را ۵ میلیمتر روی محور Z مثبت اکسترود کنید.
  3. مستطیل وسطی را ۸ میلیمتر در طول محور Z مثبت اکسترود کنید.
  4. ضخامت پوسته را روی ۰.۷ میلیمتر تنظیم کنید.
  5. اگر بخواهید می توانید به دور پایه fillet با نوار دوربندی اضافه کنید. البته این پایه آنقدر کوچک است که حذف این نوار تاثیر چندانی نخواهد داشت.

فایل STL ۱۰.۱۶ KB

PlanterPin2

 

مرحله سوم: پایه را پرینت کنید

همانطور که در تصویر می بینید پایه های خیلی کوچک هستند. به همین خاطر توصیه می کنیم هربار بیش از یک پایه را پرینت کنید تا لایه ها فرصت خنک شدن داشته باشند. اگر فقط یک پایه پرینت کنید، احتمال دارد لبه ها خم بشوند. پرینت چهارتا پایه معمولا ۱۰ دقیقه طول می کشد (البته زمان دقیق به نوع پرینتر سه بعدی بستگی دارد).

مرحله چهارم: سنجاق سینه را مونتاژ کنید

با پرینتر سه بعدی سنجاق سینه بسازیدبا پرینتر سه بعدی سنجاق سینه بسازید

 

سنجاق قفلی را با چسب E6000 پشت پایه بسازید و یک ربع صبر کنید تا چسب خشک بشود. حالا می توانید گیاهان معطر دلخواه تان را داخل سنجاق قرار بدهید. سعی نکنید تکه های کوچک از گیاهان بزرگ را ببرید و از گیاهان مینیاتوری و کوچک استفاده کنید. اینطوری ظاهر سنجاق سینه زیباتر می شود. برای اینکه گیاهان بهتر داخل پایه بنشینند بهتر است ابتدا برگ را رول کنید و سپس گیاه را داخل پایه قرار بدهید.

هرچه گیاه عطر بیشتری داشته باشد، لذت استفاده از این گلدان های پوشیدنی بیشتر می شود. به همین خاطر توصیه می کنیم از گیاهان معطری مثل گیاهان تیره نعناعیان استفاده کنید. شما چه گیاهی را برای این گلدان های پوشیدنی پیشنهاد می کنید؟

 

 

در قسمت سرچ تلگرام fargolcnc را تایپ و وارد کانال ما شوید

 

با پرینتر سه بعدی سنجاق سینه بسازید

 

نظرات (1)

عالییی بود عااالی

ارسال دیدگاه

enemad-logo